Some Girl(s) (2013)

Komedie / Drama

geregisseerd door Daisy von Scherler Mayer
met Kristen Bell, Jennifer Morrison en Adam Brody

Een succesvolle schrijver reist, op de vooravond van zijn huwelijk, het hele land door om zijn ex-geliefden op te zoeken en zijn fouten uit het verleden goed te maken. Reizend van Seattle naar Boston herenigt hij zich met zijn middelbare schoolgeliefde Sam, de seksueel vrijgevochten Tyler, de gehuwde professor Lindsay, het kleine zusje van zijn beste vriend Reggie en degene die er vandoor ging, Bobbi.

avatar van blurp194
Een praatfilm.

In de meeste films is het gebruikelijk dat het verhaal zich ontvouwt, en langzamerhand de details beginnen samen te lopen totdat de puzzelstukjes een voor een op hun plaats vallen. Hier niet. Tenminste, bij mij komen er tijdens de looptijd steeds meer vraagtekens bij wat de hoofdpersoon nou eigenlijk drijft, naar wat voor een soort persoon we eigenlijk zitten te kijken, waarom hij op reis is. Of daar een antwoord op komt is misschien aan elke individuele kijker om zelf te bepalen... ik in ieder geval kan er weinig van maken. De dialogen lijken in het begin van de film tot een interessante beschouwing te leiden. Maar die belofte komt er dan niet echt uit. Maar wat ik al zei, dat is misschien persoonlijk.

Met de hoeveelheid dialogen en de setting in een paar hotelkamers zou je dan denken dat het visueel niet zo interessant is. Maar dat dan weer wel. Niet alleen de hotelkamers worden mooi in beeld gebracht - de vijf dames die langskomen, Kristen Bell, Zoe Kazan, Jennifer Morrison, Mia Maestro, en Emily Watson zijn allemaal een lust voor het oog, prachtig in beeld gebracht.

Er wordt overigens prima gespeeld door de hele cast. Ook dat is dan wel weer mooi om te zien.

avatar van SpinPSB
Halverwege er bijna afgezet, wat een geleuter, maar de laatste scene maakte het allemaal een beetje goed, want die was sterk gespeeld, met name door Kristen Bell. Redelijke film waar je van moet houden, meer ook niet.