Verdens Undergang (1916)

Denemarken
Drama / Sciencefiction

geregisseerd door August Blom
met Moritz Bielawski, Alf Blütecher en Johanne Fritz-Petersen

De film draait om West, een manager van een mijn, en zijn twee dochters Edith en Dina. Edith wordt verliefd op matroos Reymers, terwijl Dina wegloopt met de gewetenloze kapitalistische mijneigenaar Frank Stoll. Wanneer het gerucht gaat dat een komeet richting de aarde koerst, buit Stoll de situatie uit om op die manier veel winst te maken op de aandelenmarkt. Op de avond van de vermeende inval van de komeet, nodigt Stoll zijn vrienden uit in zijn villa voor een grote orgie. De arbeiders in het dorp zijn woedend over de situatie en bestormen de villa. Ondertussen lijken de laatste uren op aarde aangebroken.

Deze film is gratis online te bekijken op de website van European Film Gateway.