The Haunting of Helena (2012)

Alternatieve titel: Fairytale

Italië
Horror / Thriller

geregisseerd door Christian Bisceglia en Ascanio Malgarini
met Harriet MacMasters-Green, Sabrina Jolie Perez en Jarreth J. Merz

Een alleenstaande moeder verhuist samen met haar dochter naar een nieuwe woning. Al snel nadat het jonge meisje haar tandjes moet wisselen begint ze te vertellen dat ze 's nachts bezoek krijgt van een tandenfee. Het lijkt er op dat de woning een duister verleden kent.

avatar van tattoobob
Trailer ziet er leuk uit...ik zal hem morgen eens op zetten....
Italiaans kan leuk zijn........Adam Chaplin 2011 was een fantastische splatter van Italiaanse bodem...
Niet dat dat wat zegt over deze film trouwens.......we gaan het zien!

avatar van tattoobob
Leuke beelden maken nog geen goede film..

We hebben het allemaal wel een keer gezien,de enge dingen die er in zaten waren best freaky en leuk gedaan..
Maar het acteren laat nogal de wensen over....ik beschouw deze film niet echt als een b film zo slecht ziet ie er niet uit...

Maar voor de doorgewinterde horrorfan zoals ik(en meerdere moviemeters)is het nogal een herhaling van wat we door de jaren heen al een keer gezien hebben..
Maar zeker voor de beginnende horrorkijkert zal deze film zeker voor een spannende avond zorgen!

Voor mij krap aan een voldoende...

Gemengde gevoelens.

Italiaans, maar duidelijk een uitloper van de Spaanse school van horror. Allerlei verschijningen en enge gebeurtenissen zijn altijd het gevolg van een diep trauma uit het verleden. Een trauma dat hoe langer hoe meer de film een dramatisch randje geeft.

Eng is het nergens, eerder sfeervol en mysterieus. En het regisseursduo doet best goed hun best om dit alles in goede banen te leiden, maar ze slagen er maar half in. Visueel bijvoorbeeld helemaal niet verkeerd, maar het ritme van de film is meer dan matig. Scenes die te snel afgekapt worden of schrikscenes die rampzalig slecht getimed worden, waardoor de scare zelf compleet in het water valt. Rare beginnersfouten die de film qua sfeer serieus opbreken.

Af en toe ook wat matige effecten. Geld zal wel een issue geweest zijn (is het altijd wel met films als deze), maar met een beetje meer creativiteit had dat makkelijk opgelost kunnen worden. Verhaaltje is verder bekend terrein, en omdat het al niet supergoed uitgewerkt wordt biedt het ook maar weinig houvast verder.

Met wat opknapwerk links en rechts had er absoluut een erg fraai horror/drama ingezeten, maar het is op een aantal cruciale punten en momenten allemaal net niet.

avatar van Daan258
Saaaiiiiiii.
Heb me echt behoorlijk verveeld met deze film.
Zeer saai en simpel verhaal, totaal niet spannend, geen schrikmomenten en het acteerwerk vond ik al helemaal vreselijk.
Vond het gewoon echt helemaal niks.

1 puntje voor de moeite maar wat een saaie film, slecht geacteerd, slechte special effects en een slecht verhaal. Kortom niet de moeite waard

De film oogt goedkoop en de special effecten zijn best belabberd maar opzicht is de film me nog reuze meegevallen. Het verhaal was leuk gevonden en de film wist me na ongeveer 30 minuten te boeien en werd soms zelfs een beetje spannend. Ook het einde was wel aardig. Omdat het allemaal zo goedkoop uitziet moet je natuurlijk geen hoge verwachtingen hebben van de uitvoering en de cast, maar beide hoofdrolspeelsters Harriet MacMasters-Green en Sabrina Jolie Perez deden het nog redelijk. Redelijk is overigens ook het juiste woord voor deze film die met slechts 80 minuten best goed te behappen is.

avatar van Keane1983
Eigenlijk vond ik iedereen goed acteren behalve moeder en dochter.
De settings waren prima, score was lekker creepy maar dat kan alles niet redden.
Het verhaal is opzich leuk gevonden maar zeer matig uitgewerkt.
Nog geen 90min. duurt de film, maar het leek wel eeuwen te duren.
Schrikmomenten zitten er niet echt in en de film wilde in mijn ogen ook nergens eng worden.
Ik vond het zonden van mijn tijd.
Van mij 1.0*

avatar van duffs
de geest ziet er goed uit verhaaltje is aardig nog net niet ergelijk geacteerdt al wordt er door het kleine meisje wel echt alles opgedreund alsof ze een bordje voorleest aardige film alleen hij word nergens eng zou een horror film soms wel horen te zijn geen voldoende waardig van mij 5 je wel vermakelijk maar mis je hem niet is het ook niet erg.

avatar van Noodless
Beetje saai en echt spannend of eng wordt het nooit.
Het verhaal valt wel mee en de cast doet het redelijk.
Toch kon de film me niet boeien tot het einde. 4/10

avatar van Shinobi
"Is the Tooth Fairy scary?"

Ik had een soort van enge versie van de Tandenfee verwacht, maar dit bleek uiteindelijk toch wat anders te zijn.

Op zich begint het nog best aardig moet ik zeggen; lekker mysterieus en een gedegen spanningsopbouw. Al ontkom je er als kijker niet aan dat je iets dergelijks elders hebt gezien in een betere uitvoering. Zo heeft 'Fairytale' te kampen met enkele pacing issues.

Wat dat betreft komen de scares niet helemaal aan, omdat ze simpelweg te snel afgekapt worden. Naast het feit dat de CGI flink achterblijft, wat de film niet ten goede komt. Echt eng wordt het dan ook nergens, ondanks dat er een fijn sfeertje is gecreëerd. Daarentegen kon ik de plotwending wel waarderen, al is het meer een geval van mosterd na de maaltijd.

Al met al een matige horror en dat is jammer te noemen, want hier had meer in kunnen zitten.

2,0 Sterren.

avatar van Elchapo
Ik heb mij prima vermaakt met deze film,goed verhaal met sterk plot( al zie je 'm aankomen).acteerwerk was niet al te best maar ok.....3.5 stars.

Redelijke film die me onverwacht aan het einde alsnog verraste. (zag dat dus nog niet aankomen...)

Deze film wordt over de hele linie nogal matig beoordeeld. Het valt mij op dat wanneer dit het geval is, ik juist een tegengestelde boordeling geef. Dit is bij deze film ook het geval. Ik had niet zulke hoge verwachtingen hiervan, maar daarom overtrof 'ie mij juist. Ook hier kreeg ik weer dat gevoel dat de film onder de huid kroop; een beklemmend gevoel. Dat is wat mij in een film van dit genre aanspreekt. Ontbreekt dit element, dan raak ik snel verveeld. Een horror is er juist voor bedoeld dat 'ie een soort van bezit van je neemt.

Al met al toch wel 4 sterren waard, want ik vond het een spannende, meeslepende film met onverwachte elementen. Daarom begrijp ik het commentaar van de meesten hier ook niet. Maar ja, ieder zijn smaak....