Exploding Sun (2013)

Canada
Sciencefiction / Avontuur
240 minuten / 180 minuten (dvd) (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Michael Robison
met David James Elliott, Julia Ormond en Natalie Brown

Craig Bakus is het brein achter de Roebling Clipper, het eerste ruimteschip waarmee passagiers in een paar uur een retourvlucht naar de maan kunnen maken. Aan boord voor de eerste vlucht is een bont gezelschap van prominenten. Onder hen ook de man die ooit Craig's beste vriend was: Don Wincroft, wetenschappelijk adviseur van de president en tegenwoordig getrouwd met Craig's ex Cheryl. De vlucht lijkt goed te verlopen, maar bij het verlaten van de dampkring wordt het schip plotseling getroffen door een hoge dosis zonnestraling die de motoren op hol doet slaan. Vanaf dat moment schiet de Clipper met een enorme snelheid richting de maan. Pogingen om het probleem vanaf de aarde op te lossen mogen niet baten. Al gauw wordt duidelijk dat er een ramp dreigt. Alles duidt erop dat de Clipper straks rechtstreeks naar de zon zal worden gekatapulteerd. En dat zou niet alleen het einde van het schip betekenen, maar ook van al het leven op aarde...

avatar van Decec
Ben benieuwd... (slecht beoordeeld..)

Verhaal:Lachwekkend
Acteerwerk:Niet gezien
Special Effects:Ed Wood had zich hiervoor geschaamd

Ok....Zag deze film/mini-serie staan en dacht : misschien wel leuk. I've never been so wrong! Het idee dat de zon door impact met een ruimteschip (wat dus blijkbaar niet verdampt) de aarde kan vernietigen is lachwekkend maar kan een leuke film opleveren,mits het geheel niet te serieus wordt genomen. Helaas neemt de film zich doodserieus en is het zelfs niet zo slecht dat het goed wordt maar is het gewoon SLECHT. Niet alleen met hoofdletter S met alles in hoofdletters. Op het moment dat er iemand met dit script kwam binnenlopen bij de productiemaatschappij en financierders MOET er gewoon een VrijMiBo aan de gang zijn geweest. Dat zou de enige reden zijn waarom dit misbaksel er uiteindelijk is gekomen. Nooit heb ik gedacht een film een 0,5 te geven, aangezien ik tot op heden in elke film die ik zag wel iets positiefs zag. Deze streak is nu doorbroken. Met mijzelf heb ik ooit een afspraak gemaakt NOOIT een film voortijdig af te zetten en dan heb ik ook nu (met veel wilskracht en verstoppen afstandsbediening) niet gedaan. Om een lang verhaal kort te maken : DOE HET NIET!NIET KIJKEN!

Hakuna-Matata schreef:
Verhaal:Lachwekkend
Acteerwerk:Niet gezien
Special Effects:Ed Wood had zich hiervoor geschaamd

Tesamen met jouw recensie en de trailer die ik gezien heb....laat maar..lijkt mij niet veel nee...gaan 4 lange uren worden..
Dank voor de tip, deze laat ik aan mij voorbijgaan.

Al met al best redelijk met een hoog soap gehalte dat eigenlijk nog aardiger was dan het feit met de zon.

avatar van Roegge
Hallo,

Ik heb deze miniserie ook bekeken en hij beviel tegen alle slechte verwachtingen (IMDB)
goed.
Ed Wood mocht willen dat hj toen deze special effects had kunnen laten zien.
Kijk het was geen Avatar SFX , maar goed te doen. (beetje TV SFX.)
Spoiler:En trouwens het schip verbrandde wel, maar die hyperdrive zelf was tegen grote hitte bestand.

Goede SF-miniserie.
De vertolkingen echter vielen wat tegen, vooral de bemanning van het ruimtetuig in de eerste helft van de film leek wel een bende schoolkinderen.
Maar het verhaal vond ik wel goed gevonden, met voldoende spanning en redelijk goede special effects.

avatar van weberanja
Aardige sf serie, spanning was aardig maar niet op t puntje van je stoel.
Minpuntje vond ik Mr JAG, die speelde alsof ie net uit bed kwam met frisse tegenzin

avatar van Renatessalon
Ach vond het wel een vermakelijke film.

avatar van 606
Mijn tv gids geeft deze een 1, terwijl hier (gelukkig) de miniserie beter ontvangen wordt. Ook de poster ziet er niet goedkoop uit.

Ik ken iemand die een hele verzameling B en C films heeft. Ik heb nooit begrepen waarom,maar ik ben erachter gekoen dat je je uitstekend kan vermaken met rommel.. Of het nou rampenfilms,actiethrillers of drama is , ze werken ontzettend op je lachspieren . Deze topper ook. De aarde vergaat geloof ik (heb natuurlijk niet de hele topper gezien),maar je komt niet bij van het lachen.Voor verhaal/beoordeling lees commentaar van hakuna-matata. De film rammelt aan zoveel kanten dat het mij twee a-viertjes zou kosten ze allemaal op te noemen. Dat is dit produkt niet waard. Heb je een melige bui, slecht humeur, kiespijn, suicide neigingen?....??? Kijk deze film....de zon gaat weer schijnen. Lachen!!

Weer eens een nieuwe rampenfilm gekeken.....Exploding sun. En de helft van de tijd gaat het over compleet niet terzake doende liefdes- en relatieproblemen. Dus inderdaad....een rampenfilm. Over de inhoud zijn bovenstaande reacties een goede weergave van de film: het rammelt aan alle kanten maar met wat relativeringsvermogen is de film aan te zien.

avatar van Decec
Een goede actie/SF/Thriller film...
Prima verhaal...
Prima acteerwerk...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...
Goed camerabeweging...

Bantavoer
Aan het acteerwerk lag het niet. Special effects ook niet. Verhaal? Oké, beetje lachwekkend. Vooral het idee dat een ruimtevaartuig de zon kan beïnvloeden. Het zij zo. Anders geen film. Maar het einde ging wel heel erg snel. Hij gaat landen. Dan zie je opeens een schip liggen en hij staat spontaan buiten en mijlen ver weg van het schip. Niet strompelend of naar buiten klimmend. Nee, werd gauw een einde aan gebreid. Voor herhaling vatbaar? Niet echt.