Iskanderija, Kaman oue Kaman (1990)

Alternatieve titels: Alexandria Again and Forever | Alexandrie Encore et Toujours

Frankrijk / Egypte

geregisseerd door Youssef Chahine
met Youssra, Youssef Chahine en Hussein Fahmy

Yehia is een filmmaker die zich aansluit bij een hongerstaking, die georganiseerd wordt door technici die protesteren tegen de onrechtvaardigheden in de Egyptische filmindustrie. Terwijl hij vecht voor betere voorwaarden voor zijn collega's, ondervindt Yehia dat hij geobsedeerd wordt door zowel Amir, een knappe jongeman die speelde in één van zijn vorige films en Nadia, een mooie vrouw die hij hoopt een rol te geven voor zijn volgende film.