Stranger Within (2013)

Denemarken
Thriller

geregisseerd door Adam Neutzsky-Wulff
met William Baldwin, Estella Warren en Sarah Butler

De filmactrice Emily Moore wordt ontvoerd en gemarteld door een gemaskerde man. De pers ziet de man als een psychotische fan maar Emily is de enige die de werkelijke reden van de ontvoering weet. Op de vlucht voor de ellende die haar achtervolgt, ontvlucht Emily met haar man Robert, een psychiater, New York. Ze vertrekken naar een mediterraans eiland. Het idyllische paradijs verandert echter al snel in een drama.

avatar van jarno1975
DVD-release 3 september via Sony Pictures Home Entertainment.

Net gezien. Helaas niet goed. Verhaal is slap en ongeïnspireerd,acteren van Baldwin is futloos as usual.

avatar van madmax1
Fantasie verhaal dat nergens op slaat,overbodige belabberde soft sex scenes ,
die Baldwin loopt erbij of hij de hele dag bezopen is , en Estella Warren kan er ook niks van
Afrader

avatar van martenaria
Wel mooi eiland en mooi huis, verder niet veel aan. Standaard schrik-momentjes en veel flashback-gedoe.

Een middelmatige, wat trage low budgetthriller. De verhaallijn is niet enkel afgezaagd, maar het plot zie je van mijlenver aankomen; bovendien mist de story op diverse punten samenhang. Ook het doen en laten van de personages komt niet allemaal even logisch over. De cast acteert aanvaardbaar, maar had bij een aantal minder bombastisch gekund.

Hele slechte thriller die maar nooit op gang komt , laat staan spannend is.

avatar van Piratje
Het vrij oppervlakkige verhaal kent slechte momenten in deze voorspelbare rustige maar sfeerloze thriller, vooral gebaseerd op jalousie. Ondanks de prachtige omgeving en huis wordt helemaal heen spanning opgewekt.
Geenenkel personage komt met hart en ziel uit z'n rol. Overtuigen helemaal niet.

Enkele verhalen lijken er bijgesleurd in een toch diepzinnig psychologisch gebeuren dat dit verhaal had kunnen zijn. Alleen de twijfels aan een mogelijke werkelijkheid zorgden voor zwakke, zelfs langdradige fragmenten in deze nietszeggende uitwerking van een mogelijk afgevlakt levensverhaal.

Zeker geen aanrader. Zelfs het bekijken niet waard voor acteurs van de B-klasse.
Je blijft tenslotte met heel wat vragen zitten waar geen realiteit aan te knopen valt.

avatar van cor1946
Matige trage film, je valt er bij in slaap.

avatar van steefke
Matige film, had er heel wat meer van verwacht. Het einde voel je al van het begin aankomen. Niets origineels of spannend.

ipman-99
"A Dark And Twisted Psychological Thriller." ... " !!!

Geweldig deze Psychologische Thriller !!! Bij deze film ligt vooral de nadruk
op het psychologische aspect ! Het verhaal neemt zijn tijd en kijkt heerlijk weg.
De cast mag er zeker zijn met namen zoals Estella Warren ("Planet Of The Apes"), William
Baldwin ("Backdraft") en Sarah Butler ("I Spit On Your Grave") !
Dat deze film het warm water niet heeft uitgevonden ..., mag me een worst wezen !
Feit is dat ik hier heerlijk kon van genieten, met name van de acteurs en locatie(s) !
Afgelegen eilandje waar water aanmeert op een klif !
Het sfeertje en het scheutje naakt deden de rest in deze boeiende psychologische drama-thriller !

avatar van Noodless
Heel het psychologisch aspect raakt kant noch wal. Nochtans is de opening interessant, maar het verdere verloop van het verhaal is eerder saai en heeft heel wat plotholes.
Weinig spannende momenten in deze thriller. Het acteerwerk viel wel mee, het stoorde in ieder geval niet. De climax is niet zo geslaagd en eigenlijk ver gezocht gezien heel het concept.
4/10

avatar van jippie2010
Ai... allemaal vrij matig.
Zaten wel wat spannende stukjes in, maar daar blijft het dan ook bij.
Ik kom niet verder dan *2.0

avatar van DjFrankie
Ik vond hem wel spannend inderdaad het psychologische spel maakt de film.

avatar van nightbreed
Tja, de regisseur heeft duidelijk meer dan 1 keer naar Basic Instinct gekeken. De regie is dus in de stijl van Basic Instinct, maar met het zwakke script en de waardeloze acteurs was er gewoon niets van te maken.

Niet meer dan een cliché dertien in dozijn psychologische thriller (met een beetje horror), die nauwelijks weet te boeien.

Het verhaal stelt weinig voor en hetzelfde geldt min of meer voor de uitvoering. Ook weet het verhaal nauwelijks te boeien en wordt het nergens spannend. Het horrorconcept (zeg maar gerust soort van geest) in deze film is inmiddels al behoorlijk uitgemolken, waardoor het ook geen effect heeft. Dat deze film zich nog enigszins lekker wegkijkt is puur en allen te danken aan de fraaie Estella Warren (fraai lichaam van top tot teen) en Sarah Butler (ook eventjes bloot te bewonderen). Echt goed acteren kunnen ze wel niet, maar dat is voor deze film ook niet echt van toepassing. Slecht deden ze het zeker ook niet en dat is juist wel van toepassing op William Baldwin die speelde als een zoutzak. Het einde was behoorlijk flauw, maar was toch nog aardig en zelfs een beetje verrassend. De beelden van de omgeving aan de Middellandse Zee zagen er mooi uit en ik kreeg gelijk weer zin in zomervakantie.

Al met al gewoon een matige thriller die het kijken buiten Estella Warren (vooral haar) en Sarah Butler nauwelijks waard is.