War Nurse (1930)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Edgar Selwyn
met Robert Montgomery, Anita Page en June Walker

Aan het begin van de Eerste Wereldoorlog reizen een aantal Amerikaanse vrouwen, afkomstig uit alle lagen van de bevolking, naar Frankrijk om verpleegkundige te worden. Onder hen zijn de hoofdverpleegkundige Babs, waar de Amerikaanse piloot in het Franse leger Wally O'Brien een oogje op krijgt, de verwende Joy, een in het klooster opgeleide dochter van een rijke Amerikaan, die grote moeite heeft om zich aan te passen aan haar nieuwe omgeving, en Kansas, een leergierige en naïeve lerares van het platteland, die zich voortdurend verbaast over de verschrikkingen van de oorlog en de activiteiten van haar collega's in het noodhospitaal.