Qiong Ren, Liu Lian, Ma Yao, Tou Du Ke (2012)

Alternatieve titel: Poor Folk

Myanmar / Taiwan

geregisseerd door Midi Z
met Shin-Hong Wang, Ke-Xi Wu en De-Fu Zao

De zus van A-Hong valt in handen van mensensmokkelaars. Zelf reist hij door naar Bangkok en begint een leven als kleine oplichter in de marge. Met een andere illegale Birmees licht hij Chinese toeristen op en verkoopt hij grondstoffen voor amfetamine aan zwaarbewapende gangsters. Als hij eenmaal genoeg geld bij elkaar heeft om zijn zus vrij te kopen, loopt het spoor naar de mensensmokkelaars dood. Dan komt hij in contact met San Mei, het hoertje dat in ruil voor een beloofde verblijfsvergunning bemiddelt voor de criminelen.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Vorig jaar zag ik van Midi Z. Return To Burma, perfect was het niet, verre van zelfs, maar ik zag er wel een belofte in. Een illegaal gefilmde film, die vooral sfeertjes en gesprekjes in Burma opving. Die gingen grotendeels over geld en over hoe weg te komen uit Burma. Een film die met minimale middelen gemaakt en interessant opging in zijn omgeving. Helaas is Poor Folk niet de bevestiging van wat ik in die film zag. Belangrijkste oorzaak: er zit veel meer plot in de film en daar blijkt de regisseur eigenlijk niet zo mee uit te voeten te kunnen. Teveel verhaallijntjes, waarbij plotseling van de ene na de andere geswitcht wordt. Hij is nog steeds op zijn best als getuige van naturelle gesprekjes. Maar dit is niet de kant die ik hem op had willen zien gaan. Misschien niet de belofte waar ik op hoopte.

avatar van Decec
Poster gevonden en aangepast

avatar van morpheus2000
Wat een vervelende film om te kijken. Oninteressante personages, qua beelden is het ook niet veel omdat het te vaak te donker was en het verhaal sloeg helemaal op niets.
Nu zal het roken in die streken nog wel niet zo aan banden liggen zoals dat hier wel het geval is, maar om de hoofdpersoon nu bijna in elke scène met een sigaret op de lip te zien rondlopen...Het leek wel een reclamespot om het roken te stimuleren.

avatar van Decec
Een matige verhaal...
Redelijk acteerwerk...
Redelijk kwaliteit breedbeeld
(geen HD aanwezig)...
Redelijk geluid
(geen Dolby Digital aanwezig)...
Te snel camerabeweging...
Geen moeite waard...