Spike Island (2012)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Muziek

geregisseerd door Mat Whitecross
met Elliott Tittensor, Nico Mirallegro en Jordan Murphy

Het schooljaar is bijna voorbij voor vijf 16-jarige jongens uit Manchester. Gary 'Tits' Titchfield, Darren 'Dodge' Howard, Chris 'Zippy' Weeks, 'Little' Gaz Duffy en 'Penfold' Andrew Peach vormen de band Shadowcaster. Ze zijn grote fans van de Stone Roses. Wanneer de Britse band op 27 mei 1990 een optreden geeft in Widnes op Spike Island zal niets de jongens tegenhouden om hun helden op het podium te zien. Dit is het verhaal van hun reis en de 72 uur waarin hun vriendschappen op de proef worden gesteld.

avatar van jarno1975
Trailer op de site van London films festival.

avatar van Bijdevaate11
Lijkt me wel wat

avatar van Naomi Watts
Emilia .

avatar van Banjo
Jammer dat het verhaal zo beperkt is...
want het idee en het acteren is wel erg goed..
Maar ze hadden gewoon veel meer uit deze film kunnen halen.
Maar daar hebben ze niks mee gedaan...
Nu is het gewoon een rebelse en aardige film.

maar toch nog 3 1/2 ster voor deze leuke fillm.