Planetens Spejle (1992)

1 stem

Denemarken

geregisseerd door Jytte Rex
met Ole Lemmeke, Cher Guertze en Bodil Jørgensen

Adam, een astronoom, en twee kleine kinderen bewegen zich voort door surreële landschappen. Bij elke deur die zich voor hen opent, blijkt het slechts om een doorgang in de doolhof van oneindigheid te gaan. Ze komen in de toekomst terecht, worden geconfronteerd met de dood en de liefde en ontdekken het bestaan van God in zwarte gaten in een universum van het niets.

avatar van Alastor
Inhoudelijk weinig prikkelend en emotioneel laat me dit volledig koud. De acteurs weten zich ook al geen raad met de hoogdravende teksten die ze op dienen te dreunen. Toch kan ik dit geen laag cijfer geven, qua beeld, timing en geluid/muziek vind ik dit namelijk een razend knappe film. Helemaal mijn straatje zelfs. Een stemspagaat van jewelste voor dit welhaast persoonlijke smaak-persiflerende werk van mevrouw Rex. Vooruit, een 3,5* voor o.a. Babar, het 'Vader Jacob'-intro en het dansje op het Pachelbels canon-in-D-cliché.