The Mad Game (1933)

1 stem

Misdaad / Drama

geregisseerd door Irving Cummings
met Spencer Tracy, Claire Trevor en Ralph Morgan

Gedurende de Amerikaanse drooglegging heeft de gangster Edward Carson een fortuin verdiend met illegale dranksmokkel. Zijn advocaat zorgt er echter voor dat hij vanwege belastingontduiking voor lange tijd de gevangenis in moet. Terwijl Carson zijn straf uitzit, wordt het drankverbod opgeheven en kan met illegale drank niet langer geld verdiend worden. Carsons handlangers zien vervolgens in ontvoeringen een nieuwe manier van geld verdienen. Ze ontvoeren Thomas en Lila Penfield, de zoon en schoondochter van rechter Penfield, die het proces tegen Carson voorzat. Carson krijgt de mogelijkheid eerder vrijgelaten te worden op voorwaarde dat hij de politie helpt bij het opsporen van zijn voormalige handlangers.