Captain Lightfoot (1955)

Avontuur

geregisseerd door Douglas Sirk
met Rock Hudson, Jeff Morrow en Barbara Rush

Historische film over de Ierse opstand in 1815, uit het standpunt van Michael Martin (Hudson) verteld. Hij sluit zich aan bij een Iers revolutionair genootschap en ontmoet in Dublin de befaamde rebel Captain Thunderbolt. Martin wordt al snel de rechterhand van Thunderbolt en krijgt de naam Lightfoot.

avatar van Dogie_Hogan
- DVD-review: R-2.

avatar van Flavio
Flavio (moderator)
Matig historisch drama met Hudson als Ierse heethoofd. Het verhaal gaat niet zozeer over de Ierse opstand maar meer over geheime genootschappen die geld inzamelen voor "the cause" maar dwars gezeten worden en vastgezet door de autoriteiten. Verwacht dus geen Braveheart-achtig spektakel.