Tai Chi Hero (2012)

China
Actie / Avontuur

geregisseerd door Stephen Fung
met Daniel Wu, Yuan Xiaochao en Qi Shu

Tai Chi Hero gaat verder waar het vorige deel gestopt is met "freak" Yang Lu Chan (Yuan Xiao Chao) die huwelijksgeloften uitwisselt met de mooie dochter van grootmeester Chen. Het is niets meer dan een daad van dankbaarheid van de dochter, Yu Niang (Angelababy), en geeft Lu Chan de kans om te trainen in Chen-stijl kung fu, iets wat hij altijd wilde. Yu Niang stelt al vrij snel basisregels voor hun relatie op. Ze zijn geen man en vrouw, maar meester en leerling. Zij leert hem kung fu en hij slaapt op de grond. Onder geen enkele omstandigheid mag hij haar aanraken. Maar ze hoeft zich geen zorgen te maken, want door Lu Chan's bijna-dood ervaring is hij enkel en alleen geïnteresseerd in kung fu leren en bladeren eten.

avatar van jarno1975
Deel 2 uit de Tai Chi trilogie. Deel 1: Tai Chi 0 (2012)

Sterk vervolg.

Iets minder geinigheidjes, maar da's wel logisch voor dit vervolg. Het is een nieuwe film dus zou het waarschijnlijk van "veel van hetzelfde" geweest zijn. In de plaats meer actie. In het begin vooral grootschalige actiescenes, op het einde een geniaal one-on-one eindgevecht. Zeker één van de mooiere in recente jaren.

Visueel blijft het uitbundig, de CG is goed en het camerawerk blijft fris genoeg. Acteurs zijn ook leuk, geen prijzenwinnaars maar ze hebben er allemaal duidelijk veel zin in. Verder een vlot tempo en knappe actiescenes. Meer moet een film als deze niet hebben.

Eindshot doet watertanden naar het derde deel, hopelijk laat Fung niet té lang op zich wachten.

4.0* en een uitgebreide review

avatar van Lennert
Hebben deze films uberhaupt iets te maken met Tai Chi? Lijkt me namelijk een uitermate saaie stijl om in beeld te zien

Absoluut, op het einde van deze film wordt meteen ook de expliciete link gelegd (kleine spoiler dus hoe het net zit laat ik dan maar even in het midden).

Tai Chi is verder enorm cool vind ik, ultiem slick en in control. Maar dan wel in wire-fu mode, niet die oude Chineesjes in het park.

Raffael77
Prima vervolg idd.

ipman-99
"Chinese steampunk kung fu....Tai Chi Hero." ... " !!!

Vermakelijke Actie !!! Deel 2 uit de "Tai Chi" trilogie ! Visueel blijft het uitbundig en een ware lust voor het oog.
Nog meer actie te bewonderen in dit deel 2 dan zijn voorganger! Het aspect 'het coole' is in deze film(s) enorm cool
en over the top ! De choreografie is heerlijk en zwaar over the top ! De film kent heel wat heerlijke grootschalige gevechten
en de finale is een eerlijk geniaal one-on-one eindgevecht waarbij je over the top je vingers en duimen van aflikt !

avatar van Turbodevil
ipman-99 schreef:
"Chinese steampunk kung fu....Tai Chi Hero." ... " !!!

Weer prima verwoord ipman-99, erg coole film.
Ik heb Tai Chi 0 en Tai Chi Hero beide in 3d gekeken en dat zag er erg mooi uit, maar in 2d zal het ook mooi zijn.

geniaal vervolg, net iets meer actie , op naar deel 3 !

avatar van blurp194
Met een langere pauze dan ik van plan was tussen deel een en deel twee eindelijk deze film gezien. En, ik moet zeggen, hij viel me toch nogal tegen. Misschien dat de verwachting na deel 1 toch wat te hooggespannen was.

In vergelijking, de steampunk is veel minder nadrukkelijk aanwezig. Maar ook de grafische, stripachtige beeldstijl is vergeten. Wel zijn de gevechten nog steeds heel mooi gechoreografeerd, en perfect gefilmd, en af en toe erg spectaculair. En dat is het dan ook precies, deze film gaat veel meer over kung fu dan de vorige. Erg goed, maar daarbij ook nogal eenzijdig. En als dit dan enkel een kung fu film is, zonder een crossover naar andere genres, dan komt de vraag hoe de vergelijking met de oude films uit het kung fu genre uitpakt.

Hmm.