The Seventh Commandment (1932)

Alternatieve titels: The 7th Commandment | Sins of Love

geregisseerd door Dwain Esper en James P. Hogan
met Stuart James, Victoria Vinton en George LeMaire

Een jongeman van het platteland verlaat zijn kleine dorp om roem en rijkdom in de stad te zoeken. Hij trekt daar op met ruwe kameraden. Zij maken hem bekend met ontuchtige nachten vol feestvreugde waarin dames aan strippoker doen, mannen zich verkleden als koormeisjes en waar seksuele orgieën plaatsvinden. De jongeman krijgt echter een afkeer tegen dit nieuwe leven en hij is vastbesloten om terug te keren naar zijn dorp om vervolgens te trouwen met zijn jeugdliefde. Maar dan blijkt hij een geslachtsziekte te hebben opgelopen en moet hij de medische hulp inroepen van een kwakzalver die hem flink wil laten betalen.