ad

Genre: Mystery / Thriller

Oorsprong: België

Geregisseerd door: Oscar Spierenburg

Met onder meer: Manon Verbeeck, Laura Verlinden en Dirk Roofthooft

IMDb beoordeling: 6,3 (65)

Oorspronkelijke taal: Duits

Over Vanitas

Sarah, een jonge kunstrestaurateur, ontdekt tijdens haar stage in Parijs dat er kostbare museumstukken worden vervalst. Ze brengt haar vriendin Valerie op de hoogte van haar ontdekkingen. Samen gaan ze op zoek naar de waarheid achter één van de best bewaarde geheimen uit de kunstwereld: het mysterieuze project dat de naam ‘Vanitas’ draagt.

avatar van Movsin

Movsin

Interessant verhaal waarvan we hopen dat het louter fictief is.

Film mist samenhang en lijkt mij niet te best gemonteerd.

Cineast weet er ook geen echte spanning en tempo in te brengen en dat heeft een film waar een mysterieus gebeuren wordt vastgesteld en uitgepluisd beslist nodig. Vandaar dat de film amper de middelmaat haalt.

avatar van K. V.

K. V.

Niet echt een bekende film, maar me er toch eens aan gewaagd. Ik vond het geen misse film. Het is een redelijk korte film, maar echt spannend werd het niet, maar vervelen deed hij evenmin.

De cast deed het ook niet slecht en verder zag de film er prima uit.

Prima om eens mee te pikken als hij op tv passeert, maar meer toch ook niet.

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

Matige film over een boeiend onderwerp. Sowieso steeds geïntrigeerd wanneer kunst wordt belicht in een film. Alleen jammer dat de uitvoering hier nogal te wensen overlaat. Al bij al vrij saai en eentonig plot. Weinig spanning ook. Ondanks de beperkte speelduur ervoer ik het als een lange zit. Jammer.

Acteerprestaties vond ik ook niet zo memorabel, eerder houterig.