Brother John (1971)

Drama / Mystery

geregisseerd door James Goldstone
met Sidney Poitier, Will Geer en Bradford Dillman

Film over de terugkeer van de Messias, alleen niemand weet dat hij komt en dat hij zwart is.

Ik vond hier weinig science-fiction aan, dan geef ik toch liever de voorkeur aan mystery, met hoe zou
het ook anders, weer een uitstekende vertolking van Sidney Poitier. De onmiddellijke argwaan van
de politie lijkt me vergezocht, maar verder geniet de film van een goed draaiboek met prima
dialogen waarbij het personage van Poitier, aldoor onderkoeld en bedachtzaam, voor de politie maar
ook voor bekenden uit het verleden mede door uitgesproken teksten alsmaar mysterieuzer wordt.
Curieuze film eigenlijk wel, zoals ik er niet eerder heb gezien.