ad

Geregisseerd door: Dong-hoon Choi

Met onder meer: Yoon-seok Kim, Kim Hye-soo en Lee Jung-jae

Oorspronkelijke taal: Koreaans

Over Dodookdeul

"All For The Money. One For The Revenge. Every Man For Himself."

Om na hun laatste diefstal even van de radar te verdwijnen gaan Popeye en zijn dievenbende naar Macau waar ze een nieuwe opdracht hebben aangenomen. De opdrachtgever is niemand minder dan Macau Park, Popeye's voormalige partner. Enkele jaren geleden, bij hun laatste opdracht samen, verdween Macau Park spoorloos met 68 kilo goud. Naast de groep van Popeye heeft hij echter ook een Chinese dievenbende ingehuurd. Het plan is om een kostbare diamant te stelen uit een casino.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Bacon

Bacon

Het was leuk om eindelijk Jeon Ji-hyun weer eens in een Koreaanse film te zien. De film zelf zag er flitsend uit, maar wist me niet heel erg te boeien.

avatar van J.T.O

J.T.O

Tegenvaller, ik verwachtte een intelligente film, maar deze is wel heel makkelijk entertainment helaas. Niet slecht, of heel goed. Wel te kijken dus.

avatar van kathmandu

kathmandu

Goede film met veel plotwendingen en goed acteerwerk.

avatar van Flavio

Flavio (moderator films)

Standaard heist film vol cliches (casino, diamant...gaap) die ook nog te lang duurde. Maar mooie locaties. aardig spel en het zag er ook allemaal best leuk uit.

avatar van beavis

beavis

De film duurt zeker te lang, vooral omdat er inderdaad niets origineels gedaan wordt en de film dus weinig te bieden heeft naast een sterrencast (volgens mij de enige reden dat dit zo'n blockbuster is geworden). Wat kan ik dan nog wel toevoegen? Nou, dat de eerste helft het vooral van de (flauwige) humor moet hebben, maar dat er naar het einde toe toch wel wat grote actie set-pieces zitten die de film uiteindelijk wel boven het flop-niveau uithalen, maar het is pure afkijk-popcorn-cinema.

avatar van ronengel

ronengel

Ja, hij duurde iets te lang. Maar dat was zeker geen straf.

gauke

In het algemeen ben ik een liefhebber van Koreaanse actiefilms. Bij deze productie wordt het wiel niet opnieuw uitgevonden en het plot is dun, maar het verhaal is flitsend snel en de cast vakkundig. De film doet zo nu en dan denken aan 'Ocean's Eleven'. Jammer daarom dat deze standaard Koreaanse misdaad thriller, behalve van een dosis actie en erotiek, (weer eens) voorzien is van flauwe humor.

BBarbie

Vermakelijke actiefilm over een high-tech dievenbende, waarvan de leden zonder uitzondering een dubbele agenda hebben. Film neemt zichzelf niet al te serieus en dat heb ik dus ook maar niet gedaan. De humor komt niet echt van de grond, maar aan geweld geen gebrek. De gelikte vormgeving en de aanwezigheid van een aantal erg mooie vrouwen zijn er mede debet aan dat ik de film toch een ruime voldoende geef.