The Cat Creeps (1930)

Horror / Mystery

geregisseerd door Rupert Julian en John Willard
met Helen Twelvetrees, Raymond Hackett en Neil Hamilton

Twintig jaar na de dood van de misantropische miljonair Cyrus West worden zijn erfgenamen opgeroepen om in het spookachtige voorouderlijke huis twee onlangs ontdekte verzegelde enveloppen te lezen. Opgeroepen zijn Cyrus’ achternicht Annabelle West en een aantal roofzuchtige, mogelijke erfgenamen. De eerste enveloppe bevat het testament van Cyrus West en de tweede enveloppe mag pas worden geopend indien de voorwaarden van het testament worden uitgevoerd. Kort voordat de tweede enveloppe wordt geopend verdwijnt de sinistere advocaat Crosby achter een geheim paneel en hij wordt een paar ogenblikken later vermoord aangetroffen. Annabelle, die Crosby voor het laatst heeft gezien, is hoofdverdachte.