The Country Doctor (1936)

Drama / Romantiek

geregisseerd door Henry King
met Jean Hersholt, John Qualen en Frank Reicher

In Moosetown, gelegen in de wouden ten noorden van Montreal, Canada, is John Luke sedert vijfendertig jaar de enige dokter in de stad. John brengt de baby van Asa Wyatt en zijn vrouw ter wereld op het moment dat de winter begint en de laatste boot tot het volgende voorjaar vertrekt. Wanneer een difterie epidemie de kinderen van de stad in gevaar brengt, belt John zijn broer Paul, die arts is in Montreal, voor meer serum. Maar Sir Basil Crawford, het hoofd van de handelsonderneming die het grootste deel van de mannen uit Moosetown in dienst heeft, heeft echter niet onmiddellijk een vliegtuig beschikbaar om het serum te halen.