Der Eisenhans (2011)

Duitsland / Oostenrijk
Fantasy

geregisseerd door Manuel Siebenmann
met Laurence Rupp, Paula Schramm en Michael Mendl

In de bossen van een koninkrijk huist een vreemde natuurgeest genaamd Eisenhans. Omdat al heel wat jagers in het bos spoorloos verdwenen zijn, durft niemand het nog aan om de bossen te betreden. Op de dag dat de kleine prins Johannes acht jaar oud wordt, verschijnt een zwarte ridder aan het hof die Eisenhans gevangen heeft genomen. Het wezen zal in zijn kooi sterven, maar Johannes krijgt medelijden en laat Eisenhans vrij. Die neemt de prins meteen de bossen mee in, die daar leert hoe hij voor zichzelf moet zorgen.

Flauwe film.
Misschien interessant voor de allerkleinsten, maar niet voor mij.