Mobile Home (2012)

België / Luxemburg / Frankrijk
Komedie / Drama

geregisseerd door François Pirot
met Arthur Dupont, Guillaume Gouix en Jackie Berroyer

Nadat Simon gebroken heeft met zijn vriendin en zijn baan heeft opgezegd, keert hij terug naar zijn geboortedorp op het platteland waar hij zijn oude jeugdvriend Julien ontmoet. De twee werkeloze dertigers besluiten om te investeren in een droom uit hun tienerjaren: het maken van een avontuurlijke reis. Ze kopen een grote camper, maar de reis wordt uitgesteld door allerlei problemen.

avatar van Pruim
Een roadmovie die geen roadmovie is. Prima personages, keurig acteerwerk, leuk verhaal en aardige plotwendingen. Gezien in Forum Images in Groningen en die beschreven de film uitstekend als: een lichtvoetige en innemende komedie over de onontkoombare aanvaarding van volwassenheid. Gewoon een leuke film dus zonder al teveel opsmuk en tierelantijntjes.

Zalig filmpje. Komt over als een niemendalletje, maar doet je toch even nadenken. (en blijkbaar was het net een film dat m'n moeder op dat moment kon gebruiken)

Arthur Dupont en Guillaume Goux zijn prima gecast voor dergelijke rollen.
Het verhaal van 2 dertigers die eindelijk hun leven willen omgooien en er iets van maken maar er echt niet toe in staat zijn. Vinden ook niet de noodzakelijke en begrijpende steun uit hun omgeving of van de mensen die ze ontmoeten. Net als hun vorig leven is ook hun plan een flop.
Veel tijd gaat in veelal haperend dialoog die zelden tot een duidelijk uitgesproken essentie komt.
Aldus ontwikkelt de film zich, niettegenstaande hij avontuurlijk lijkt te ogen, op het psychologisch vlak.
François Pirot was mij onbekend en een denderende film is "Mobile Home" nu ook niet.

avatar van 93.9
TV film (denk ik).
Het is het allemaal net niet.
Aardig acteren doen ze wel, maar verhaal is suffig. Film oogt gewoon zouteloos.