The New Commandment (1925)

Drama / Oorlog

geregisseerd door Howard Higgin
met Blanche Sweet, Ben Lyon en Holbrook Blinn

De welgestelde Billy vaart samen met zijn vader William Morrow op hun jacht naar Europa. Aan boord zijn ook mevrouw Parr en haar stiefdochter. Vlakbij de Franse kust komt Billy er achter dat mevrouw Parr een huwelijk wil arrangeren tussen hem en haar stiefdochter. Billy vlucht daarom met de reddingsboot en gaat aan wal. Billy bereikt Parijs waar hij de jonge Amerikaanse Renee Darcourt ontmoet. Zij werkt tijdelijk als model voor de kunstenaar Picard. Billy en Renee worden verliefd op elkaar maar hij vermoedt dat ze een affaire heeft met Picard. Vervolgens meldt hij zich vrijwillig aan als soldaat wanneer de Eerste Wereldoorlog uitbreekt.