Der Kleine Rabe Socke (2012)

Alternatieve titels: Raaf, de Kleine Rover | Raven the Little Rascal

Duitsland
Animatie / Familie

geregisseerd door Ute von Münchow-Pohl en Sandor Jesse
met de stemmen van Jan Delay, Jens Andresen en Katharina Thalbach

Socke, de kleine raaf, heeft een grote mond en haalt allerlei kattenkwaad uit. Zo wil het gebeuren dat hij op een dag bij het spelen aan de rand van het bos de stuwdam beschadigt. Het hele meer dreigt het bos onder water te zetten. Uit angst voor straf van mevrouw Das, wil Socke zijn fout verdoezelen en vraagt daarom, samen met zijn vrienden het angstige schaap Wolletje en de sterke Eddie Beer, de bevers om hulp.