Off the Beaten Track (2010)

Ierland
Documentaire

geregisseerd door Dieter Auner

Een jaar in het leven van Albin en zijn herdersfamilie in het noorden van Transsylvanië. Deze documentaire volgt hun dagelijkse routines en hun strijd om zich aan te passen aan een hedendaagse wereld, waar tradities geleidelijk worden vervangen door moderne waarden. Sinds de toetreding tot de EU, wordt Roemenië, net als een aantal andere Oost-Europese landen, geconfronteerd met de druk van de modernisering, de invoering van concurrentie in de boer zijn leven, de verleiding van immigratie voor hogere buitenlandse salarissen en de marginalisering van lokaal geproduceerd voedsel tegenover industriële producten.