È Stato il Figlio (2012)

Italië

geregisseerd door Daniele Ciprì
met Toni Servillo, Giselda Volodi en Alfredo Castro

Het gezin Ciraulo leeft in armoede in de wijk Zen in de buurt van Palermo. Maar ze bezitten wel een luxueuze zwarte Volvo. Dit kleine wonder is het gevolg van een vergoeding die de Ciraulo’s hebben gekregen na de dood van hun kind, dat per ongeluk is omgekomen in een schietpartij tussen maffiosi. Maar Trancedi, de zoon, is met zijn vriendin uitgegaan en heeft de deur van de auto beschadigd. De schade lijkt niet erg, maar de vader heeft zijn zoon met geweld aangevallen, waarop de jongeman hem uit zelfverdediging heeft gedood.

In competition at the next Venice Film Festival.