Madonna: The Woman behind the Brand (2011)

Alternatieve titel: Madonna’s Wil Is Wet

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Jean-François Firey
met Madonna

Madonna is al meerdere decennia de onomstreden koningin van de popmuziek, en domineert de populaire cultuur door met haar wisselende identiteit trend na trend te zetten. Ze lijkt altijd jong te blijven. Maar wie is de vrouw achter het ‘merk’ Madonna? En wat maakte haar tot het fenomeen dat ze nu, op 53-jarige leeftijd, is? Haar broer Christopher, oud-medewerkers en vroegere vrienden doen een boekje open over het schoolmeisje, de zus, de danseres, de geliefde, de gelovige en de moeder Madonna. Door samen met familie en bekenden terug te kijken op het begin van haar carrière en haar privéleven, belicht de documentaire zo samen met fascinerende archiefbeelden de ups en downs uit het persoonlijke leven van de Queen of Pop.

avatar van Drs. DAJA
Degelijke documentaire, is gelijk kritisch op de persoon van Madonna en dat spitst in ieder geval de verwachtingen. Misschien wel iets te kritisch want het voelt met momenten wat enkelzijdig belicht (waar zijn de pro-Madonna mensen uit haar naaste omgeving bijvoorbeeld?) Desalniettemin vermakelijk.

avatar van Ebenezer Scrooge
Ik vond er geen (roddel en achter)klap aan.