Dom (2011)

Alternatieve titel: The House

Tsjechië / Slowakije

geregisseerd door Zuzana Liová
met Judit Bárdos, Miroslav Krobot en Marian Mitas

Steen voor steen bouwt Imrich in zijn tuin er een huis bij voor zijn dochter Eva, in de hoop dat ze dichtbij blijft wonen. Maar Eva, die de school gaat verlaten, heeft andere plannen voor haar toekomst: ze volgt lessen Engels en spaart haar geld op om naar de UK te kunnen vertrekken. Een conflict tussen de generaties en vooral tussen onverzoenbare dromen kan niet uitblijven.

Vanaf 2 augustus in de bioscoop (Contact film)

Trailer (YouTube)