The Speak (2011)

Horror

geregisseerd door Anthony Pierce
met Tom Sizemore, Kristina Anapau en Tina Casciani

Een jonge filmploeg probeert een paranormale serie te filmen voor het internet in het meest bezeten hotel van de Verengde Staten. Met het uitvoeren van een ritueel genaamd 'The Speak' ontketenen ze een geest waar ze niet op gerekend hadden...

Heel slecht aftreksel van grave encounters,
Wordt nergens spannend en bar slechte acteurs.
Niet de moeite waard om te kijken.

Ik heb The Blair Witch Project en de 4 Paranormal Activity's nog niet gezien. Misschien dat ik The Speak daarom, in tegenstelling tot permalink, best wel aardig vond.
Vooral als je bedenkt dat dit (waarschijnlijk) een low-budgetfilm is met heel weinig special effects en maar 6 of 7 acteurs en actrices, is het resultaat echt niet verkeerd te noemen.

avatar van knusse stoel
Helemaal begrijpen doe ik het niet en daarmee bedoel ik de lage waardering.
Het is in het algemeen wel een redelijk solide horrorfilm met ook goed spelende acteurs. Onder de film is constant een dreigend muziekje met bijbehorende geluiden. De plaats van handeling speelt zich af in een hotel waar in het verleden nogal nare zaken zijn voorgevallen. Op degene na die het hotel liet bouwen, zijn de latere bewoners allemaal nogal gewelddadig aan het einde gekomen.

Nu is de meeste kritiek op het feit dat de film veel op 'The blair witch project' en aanverwante films zou gelijken. Is waar, dat bestrijd ik niet maar de film als je zonder deze voorkennis ziet, is toch anders. De locaties zijn verschillend en hier vond ik vooral het begin humoristischer. De enige overeenkomst is eigenlijk het losse "holdhand" filmen.
Al met al vond ik 'The Speak' een aardige film. Vooral gaan zien als je van dit genre houdt.

avatar van ¿?ImAmused?¿
knusse stoel schreef:
Helemaal begrijpen doe ik het niet en daarmee bedoel ik de lage waardering.

geef jij "aardige" films altijd 5 sterren?",haha.

avatar van knusse stoel
¿?ImAmused?¿ schreef:
geef jij "aardige" films altijd 5 sterren?",haha.

Mogen graag dwarsliggen, zullen we het daar maar ophouden? Wij vonden het erg sneu dat deze film maar 0,75 scoorde en omdat de film ons niet tegenviel hebben we de "krik" eronder gezet. En zie het resultaat!
Nog even over die 5 sterren, kijk maar in mijn "scorelijstje", je zult er weinig 5 sterrenfilms in aantreffen, als wij (vriendin en ik) unaniem een film erg goed vinden houdt het meestal bij 4 à 4,5 sterren op.

avatar van Daan258
Saaaaiiiiii.
Weer een heel erg slecht found footage filmpje.
Nergens spannend, vreselijk acteerwerk, slechte special effects en noem maar op.