FDR: American Badass! (2012)

Actie / Komedie

geregisseerd door Garrett Brawith
met Barry Bostwick, Lin Shaye en Bruce McGill

Door een aanval van een Duitse weerwolf is Franklin D. Roosevelt (FDR) getroffen door polio. Tijdens zijn herstelperiode stelt hij zich kandidaat voor het presidentschap en wordt hij ook verkozen. Wanneer weerwolf Hitler, weerwolf Mussolini en weerwolf Hirohito de Tweede Wereldoorlog starten om de wereld te veroveren laat FDR het er niet bij zitten...

avatar van Brabants
Hilarisch filmpje wat de draak steekt met historiografie omtrent WW2. Afgezaagde humor die toch op een fraai decor zijn weergegeven en waarbij het acteerwerk ondanks de nonsens uitermate goed is. Zeker Barry Bostwick is een echte badass FDR, die met zijn inspanningen zeker iets weg heeft van Leslie Nielsen met zijn Naked gun reeks. 2,5 sterren lijkt mij net te laag, daarom 3 sterren voor deze bizarre oorlogsinterpretatie.