FDR: American Badass! (2012)

Actie / Komedie

geregisseerd door Garrett Brawith
met Barry Bostwick, Lin Shaye en Bruce McGill

Door een aanval van een Duitse weerwolf is Franklin D. Roosevelt (FDR) getroffen door polio. Tijdens zijn herstelperiode stelt hij zich kandidaat voor het presidentschap en wordt hij ook verkozen. Wanneer weerwolf Hitler, weerwolf Mussolini en weerwolf Hirohito de Tweede Wereldoorlog starten om de wereld te veroveren laat FDR het er niet bij zitten...

AHWA
Dit kan niet echt zijn...

avatar van jeroentjuhhhhh
Het bestaat! En hij is best leuk, vooral door Bostwick. Gortdroog

ipman-99
"FDR: American Badass!." ... " !!!

Pure fun !!! 'FDR: American Badass' van 2012 is een doldwaze over the top
genre film ! Waanzinnige en overdreven toestanden en humor die inderdaad gortdroog is.
Slapstick komedie die de 32ste President van de Verenigde Staten rijden op een 'rolstoel of death'
te stoppen met de wereld van de weerwolven die het poliovirus, waaronder
weerwolf versies van Hitler, Mussolini en keizer Hirohito te dragen heeft.
Je leest het inderdaad goed ..., zwaar overdreven en pure entertainment.
Kevin Sorbo zet een geweldige rol neer als de 16-de president.
Waanzinnig over the top dialogen !!!

avatar van Pazmaster
Over the top maar man man man wat slecht. Ondanks het aantal bekende acteurs en de vele (flauwe) grappen is dit gewoon een B film waar ik nauwelijks om heb kunnen lachen. Waarschijnlijk omdat het allemaal veel te geforceerd over komt. Toch heb ik 2x moeten lachen, daarom toch nog 2 ★★

avatar van Brabants
Hilarisch filmpje wat de draak steekt met historiografie omtrent WW2. Afgezaagde humor die toch op een fraai decor zijn weergegeven en waarbij het acteerwerk ondanks de nonsens uitermate goed is. Zeker Barry Bostwick is een echte badass FDR, die met zijn inspanningen zeker iets weg heeft van Leslie Nielsen met zijn Naked gun reeks. 2,5 sterren lijkt mij net te laag, daarom 3 sterren voor deze bizarre oorlogsinterpretatie.

Veel slechter kunnen ze niet worden wat een vreselijke film...

avatar van Marvinleeaday
Film die veel te hard probeert grappig te zijn en het dus totaal niet is.

avatar van Piratje
Een parodie van US-president Roosevelt en WOII.
Door de totaal overdreven humor, losgeslagen volzinnen en grove machtsdrang zijn al deze clichés nog te slikken.
Gewoon over je heen laten gaan met verstand op 0 en genieten van het totaal absurde.
Anders is deze prent gewoon ongenietbaar.
Prima vertolkt door de hele cast.