Salas u Malom Ritu (1976)

Joegoslavië
Drama / Oorlog

geregisseerd door Branko Bauer
met Slavko Stimac, Miodrag Radovanovic en Pavle Vujisic

De gevolgen van de oorlog laten zich voelen in een klein afgelegen dorpje in Vojvodina. De Duitsers nemen tijdens hun doortocht een groep gijzelaars gevangen en molesteren een kleine jongen. Uit wraak steekt de jongen een voorraad koren van de Duitsers in brand. De intelligente en scherpzinnige Gestapo officier Sicer besluit de zaak te onderzoeken. Hij beseft niet dat hij het zal moeten opnemen tegen een groep van kleine jongens, onder leiding van Milan en Vaso, en beveelt dat alle mensen uit het dorp in hechtenis moeten worden genomen.