Els Nens Salvatges (2012)

Alternatieve titels: Los Niños Salvajes | The Wild Children

Spanje

geregisseerd door Patricia Ferreira
met Marina Comas, Albert Baró en Àlex Monner

De drie tieners Àlex, Gabi en Oki zitten samen op school. Elk van hen behoort tot een ander sociaal milieu en heeft andere interesses. Àlex maakt graffiti en spaart om in Amsterdam een zomercursus te volgen. Gabi doet aan kickboksen, zijn vader is de eigenaar van het sportcentrum en is meer bezorgd over zijn sportieve resultaten dan over zijn schoolcijfers. In hetzelfde sportcentrum volgt Oki flamencoles, verplicht door zijn moeder. Alle drie voelen zich emotioneel geïsoleerd en niet begrepen door hun ouders. Dit vormt de basis voor een hechte vriendschap, met onverwachte en verschrikkelijke gevolgen die hun weerslag op de samenleving zullen hebben.

avatar van arno74
Twee jaar geleden in de bioscoop gezien. Ik vond het zeker het kijken waard. De film won drie Goya's.