Kidnapped (1938)

1 stem

Avontuur / Drama

geregisseerd door Alfred L. Werker
met Warner Baxter, Freddie Bartholomew en Arleen Whelan

Aan het einde van de achttiende eeuw zorgt de kwaadaardige oom van David Balfour er voor dat David wordt ontvoerd. David is erfgenaam van een Schots landgoed en dat is voor de oom een goede reden om David te lozen. Op zee ontmoet David de verbannen Schotse rebellenleider Alan Breck. De twee sluiten vriendschap en nemen het op tegen het Britse leger, terwijl ze proberen naar Schotland terug te keren.

Naar het boek Kidnapped - Robert Louis Stevenson (1886) - BoekMeter.nl
Als kleine jongen is dat een van de weinige boeken die ik daadwerkelijk stuk gelezen heb. Benieuwd of de film er een is waar een beetje aan te komen is, al zal het bekijken de jeugdherinnering waarschijnlijk geen goed doen (zoals zo vaak).