• 8.297.256 stemmen

Genre: Documentaire

Oorsprong: Duitsland

Geregisseerd door: Dietrich Schubert

Plot Allein die Wüste

September 2010. Een bergketen in Zuid-Marokko is de plaats waar ik mijn tent optrek, nieuwsgierig hoelang ik de eenzaamheid van de woestijn tegenover mijzelf kan verdragen. In de afgelopen twee decennia, heb ik vaak door een grote verscheidenheid van Noord-Afrikaanse woestijnlandschappen gereisd. Een aantal van deze reizen waren in verband met het filmen in de voetsporen van de Afrikaanse ontdekkingsreizigers van de afgelopen eeuwen. Ongeacht of ik deze reizen heb gemaakt met vrienden of met een team, dagelijks was ik urenlang met de auto op verschillende woestijnsporen op weg. Op een dergelijke reis kreeg ik de wens om geen weken meer met de auto door de fascinerende landschappen te trekken, maar om voor langere tijd op één plaats in de woestijn te verblijven, om te observeren wat er precies met mij gebeurt. Ik wist echter niet dat dit het grootste, echtste avontuur van mijn leven zou worden... Was getekend, Dietrich Schubert.