Gattu (2011)

India

geregisseerd door Rajan Khosa
met Jayanta Das, Harshit en Mohit

'Waarheid met triomf aan het einde' is het motto van de school in het deel van de stad waar Gattu woont. Maar Gattu is te arm om naar school te gaan. Gattu woont en werkt hard in een sloperij die toebehoort aan een man die hij simpelweg 'oom' noemt. Oom kocht Gattu jaren geleden van zijn zieke vader. Gatto is inventief als het gaat om excuses te bedenken, zodat hij volop kan genieten van zijn passie voor het vliegeren. Dag na dag houden de kinderen ervan om tegen elkaar te wedijveren met hun vliegers. Zij hebben een mysterieuze zwarte vlieger, die de hemel domineert, 'Kali' genoemd en vreemd genoeg lijkt niemand te weten wie de eigenaar is. Als Gattu de volgende wedstrijd wil winnen, zal hij naar de hoogste plaats in de stad moeten klimmen. Dit is toevallig het schooldak.