Explorer Woman Ray (1989)

Alternatieve titel: Explorer Woman Ray エクスプローラーウーマン・レイ

1 stem

Japan
Animatie / Avontuur
60 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Hiroki Hayashi (I)
met de stemmen van Mika Doi, Miki Itô en Minami Takayama

Professor en archeologe Rayna Kizuki heeft ooit van haar opa een antiek artefact gekregen dat tot een eeuwenoude beschaving behoorde. Twee jonge meisjes, Mai en Mami, proberen het artefact te stelen omdat ze denken dat het veel geld waard is. Maar ook Rieg, een man die met Rayna's grootvader samenwerkte, probeert het artefact in bezit te krijgen. Rieg weet namelijk dat het artefact de sleutel biedt tot een oude kracht.

avatar van Dopke
Eerste deel is best leuk, met een hoog Indiana Jones gehalte, tweede deel zakt vervolgen wat in. Jammer en onnodig, er had meer gehaald kunnen worden uit het archeologische avonturenconcept.