Brötzmann - Da Gehört die Welt Mal Mir (2012)

Alternatieve titel: Brötzmann: That's When the World Is Mine

Duitsland
Documentaire / Muziek

geregisseerd door Uli M. Schüppel
met Caspar Brötzmann, Eduardo Delgado Lopez en Danny Lommen

In de jaren '80 en '90 was het trio met de ijzingwekkende naam Caspar Brötzman Massaker, een insider tip voor de echte muziekkenners. De band bracht met hun keelklanken een versie van progressieve rock die de grenzen liet vervagen tussen rockmuziek en geluid. Na vijf albums had het trio een cultstatus bereikt. Maar dan, tegen alle regels van de muziekindustrie in, gaf het trio er de brui aan en ging uit elkaar. Het was pas in 2010 dat de drie originele bandleden nog eens bij elkaar kwamen voor een concert in de Berlijnse Berghain Club.