The Man in Blue (1937)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Milton Carruth
met Robert Wilcox, Edward Ellis en Nan Grey

De vader van Frankie Loomis wordt doodgeschoten in een vuurgevecht met politieagent Martin Dunne. Dunne adopteert Frankie en Frankie groeit op zonder te weten dat zijn stiefvader verantwoordelijk is voor de dood van zijn vader, ook al was het uit zelfverdediging. Frankie krijgt later een baan als bankbediende. Dan verschijnt oom Willie ten tonele, net vrijgelaten na een jarenlange gevangenisstraf te hebben uitgezeten. Willie vertelt Frankie dat zijn stiefvader zijn echte vader heeft gedood. Frankie raakt zo van slag dat hij een grote fout maakt op zijn werk en zijn chef verdenkt Frankie er van dit opzettelijk te hebben gedaan.