• 8.302.676 stemmen

Met onder meer: Lenora Crichlow, Lily James en Bradley James

• Google Play Bekijk via Google Play
  • iTunes Bekijk via iTunes

Plot Fast Girls

Wanneer de eigenzinnige Shania (Lenora Crichlow) de ambitieuze Lisa (Lily James) ontmoet, botsen hun twee werelden op de atletiekbaan met explosieve resultaten als gevolg. Als de twee meiden zich beiden willen kwalificeren voor het wereldkampioenschap atletiek, barst er een strijd los met een dramatische, hartverwarmende en inspirerende reis als gevolg.

image

stinissen (crew films & series)

Aangenaam drama/ Sportfilm maar dit maal niet over Baseball , Hockey etc etc maar atletiek de film staat vol met cliches maar dat doet de pret niet drukken ook kleine bijrol van Philip Davis als de symphatieke Brian.

avatar van Keane1983

Keane1983

Idd een sportfilm in de trand van bring-it on, Stick-t en nu Fast Girls.

Acteerwerk is redelijk soundtrack is prima en het camerawerk is hier en daar wat rauw.

Tja, verder is allemaal vrij doorsnee Kijkt goed weg maar had er iets meer van verwacht.

avatar van Waku

Waku

Ipv de standaard amerikaanse super chauvenistische sportfilms nu eens een brits alternatief.

(ok..ok......ook deze film is behoorlijk chauvenistisch)

En toch is het verfissend.

Atletiek wordt nu eenmaal niet vaak belicht in speelfilms en dat is ter afwisseling ook wel eens leuk. Verder kijkt het (voorspelbare) spotdrama lekker weg.

Mede dankzij een vlotte snelle soundtrack en fraai uitziende actrices die ook nog eens naar behoren acteren.

Prima.

avatar van DDT

DDT

Ok tis voorspelbaar, maar ik vond het een superfilm met hele goeie muziek erbij.Combinatie sport- muziek prachtig gewoon

avatar van blurp194

blurp194

Sportfeelgoodfilm.

Het verhaal is best dun, en het lopen overtuigt nauwelijks. En een heel sympathieke meid speelt Lenora Crichlow nou ook weer niet. Maar da's nauwelijks erg met zulke mooie sportieve prestaties en er worden daarmee wel een paar thema's meegeroerd in de feelgoodsaus die er nogal bij horen maar vaak vergeten worden: de druk van pappie en mammie, en het egoistische dat bij veel topsport hoort.

Dat verdient daarmee wel een half puntje extra.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Ben geen fervent sportkijker, maar dit soort sportdrama-feelgoodfilmpjes kan ik me altijd wel mee vermaken. Inderdaad á la Bring It On, Stick It, Cutting Edge etc. Jammer genoeg valt er door de gekozen sport op vlak van choreografie t.o.v. die films niks te beleven. Ook is de cast beduidend minder en samen met het script zorgt dit voor minder entertainment (al is het fijn om zo'n moment als waar ze de gangsters outrunnen erin te zien). Mensen die eerdergenoemde films leuk vonden zullen zich hier ook nog wel mee vermaken. De rest weet wat er te verwachten valt, meer van hetzelfde.

avatar van Fingersmith

Fingersmith

Pretentieloze film,maar kijkt op een zondagmiddag o.i.d makkelijk weg.

Gewoon het geijkte dunne standaard concept, maar dan gegoten in een jasje van de sport. Hardlopen.

Overigens overtuigen de hardloop shots helemaal niet. Wat wel een verademing was is dat de film Brits is en dus eens even niet amerikaans.

avatar van tal1b

tal1b

Leuke sportfilm, met prima gespeelde lopers. Film werkt prima naar de finale toe wat aardig is geschoten

avatar van Timba69

Timba69

Een echt tussendoor filmpje. Het verhaal is zeer voorspelbaar, de acteerprestaties zeer matig, maar toch kijkt het makkelijk weg. En het feit dat het een keer atletiek is ipv de standaard sporten die je in films ziet zorgt voor een half puntje extra.

2,5 *

avatar van laurel

laurel

Zijn niet alle sportfilms voorspelbaar?

Deze vond ik wel lekker wegkijken, daarom 3* gegeven

avatar van Bxian32

Bxian32

Leuke film, beetje standaard formulewerk maar vond vooral de atletiekscenes erg goed in beeld gebracht. Ook fijn als een film eens niet 2 uur hoeft te duren.

scorsese

Aardige film waarin twee verschillende meiden zich kwalificeren voor het wereldkampioenschap atletiek. Een clichématige sportfilm die wel lekker wegkijkt. Een vlot tempo en dito soundtrack. Verder is er genoeg wrijving tussen de twee hoofdpersonages en zien de meiden er atletisch genoeg uit om geloofwaardig over te komen.

avatar van Decec

Wel leuk bekende acteur Bradley James

(Merlin TV series....)

Perfect achtergrond geluid/muziek

(Dolby Digital)...

Super mooi HD kwaliteit...

avatar van morpheus2000

morpheus2000

Tja,

Zoals hier meer beschreven. De film zit met clichés in elkaar, maar verdorie, die soundtrack achter de film zorgt ervoor dat de film bijzonder goed wegkijkt.

avatar van Dievegge

Dievegge

Mooi dat vrouwenatletiek eens het onderwerp is van een film. In Amerikaanse films zien we alleen cheerleaders die juichen voor mannelijke sporters.

Dankzij het hoge tempo is deze film geen moment vervelend. De rivaliteit tussen de meisjes en hun verschillende sociale achtergrond houden het verhaal boeiend.

Leuk is dat je enkele echte (ex-)atleten en commentatoren te zien krijgt als zichzelf: Colin Jackson, Jonathan Edwards, Jeanette Kwakye...

De plot is ultravoorspelbaar. Dat ze de estafette winnen met een neuslengte op de Amerikanen zat er uren op voorhand aan te komen. Toen ze vijfde werden in de halve finale, wist ik meteen dat er iemand gediskwalificeerd zou worden. Getelefoneerd!

Fictieve atletiek in beeld brengen is niet gemakkelijk. Van Lisa Temple (Lily James) kun je zeggen dat ze er meer uitziet als een hoogspringster of middellangeafstandloopster, maar 200m is nog net aannemelijk. Wanneer Trix haar blessure krijgt in de 100m, ligt ze nog een meter voor wanneer ze al een halve seconde stilstaat. Deze scene lijkt me geïnspireerd door Marion Jones in de 200m op het WK van 1999.

avatar van chiel1971

chiel1971

• 2009 stemmen

Prima sportfilm, geen verrassingen of originaliteit, wel prima geacteerd.

avatar van mrklm

mrklm

Shania Andrews [Lenora Crichlow], een jonge atlete uit een achterstandswijk die alles opzij heeft gezet voor haar sport, is door het dolle heen wanneer ze haar laatste kans weet te grijpen om zich te kwalificeren voor het WK Atletiek van 2011 dat in Londen wordt gehouden. Maar wanneer ze zich aansluit bij Team GB lijkt haar aartsrivale Lisa [Lily James], op het eerste gezicht een verwaand rijkeluiskindje, er alles aan te doen om het Shania zo moeilijk mogelijk te maken. Deze feelgoodfilm, gemaakt in aanloop naar de Olympische Spelen van 2012 in Londen, heeft geen verrassingen. Maar er is een prettige chemie tussen de actrices die de film levend houdt en zowel de trainingen als de wedstrijden zijn goed gefilmd en gemonteerd. Alles bij elkaar leidt dat tot een film waarbij je toch tot het einde duimt voor een goede afloop. Een pretentieloze film met een aangename feelgood-vibe.

BBarbie

Sport is doorgaans geen filmgeniek thema. Dit is evenwel een onderhoudend sportdrama over twee rivaliserende atletes, die qua achtergrond elkaars tegenpolen zijn. Best een aardige film, die hier en daar last heeft van een wat slordige montage omdat de “live” wedstrijdbeelden soms niet kloppen. Maar ik wil geen kniesoor zijn in deze.

De mij onbekende Lenora Crichlow steelt de show.

avatar van wibro

wibro

Sportfilms zijn over het algemeen niet mijn ding. Zeker niet als het macho gehalte erg hoog is. Dus voor mij geen films met boksen, worstelen, rugby etc als onderwerp. Maar als het gaat over dames die de hoofdrol vervullen; laat maar komen. Wat dat betreft was deze film meer dan o.k. Zeker als het nog aantrekkelijke dames zijn ook. Voor mij vooral Lisa. Een van de mooiste scènes waarin Lisa en Shania elkaar te lijf gingen na een foutieve wissel van Shania. Dat fanatisme; prachtig. Voorspelbaar was het natuurlijk allemaal wel maar so what. Prima geamuseerd met dit filmpje.