Daisatsujin Orochi (1966)

Japan
Actie / Drama

geregisseerd door Tokuzô Tanaka
met Raizô Ichikawa, Kaoru Yachigusa en Shiho Fujimara

Als een samoerai van de machtige Iwashiro-clan wordt vermoord door 2 heethoofdige samoerai op zijn terugweg naar huis krijgt de kleinere Minazuki-clan de schuld toegewezen van de moord. Om een conflict tussen deze 2 clans te voorkomen gaat de samurai Kobuse Takuma akkoord met het verzoek van zijn vader om de schuld op zich te nemen en om in ballingschap te leven voor een jaar. Maar precies een jaar later wordt Takuma geconfronteerd met het feit dat zijn vader al maanden geleden is gestorven en dat hij nog steeds achterna wordt gezeten door zowel de Iwashiro-clan als de clan die hij altijd trouw is gebleven.

avatar van LimeLou
Geweldige chanbara! Ben echt verbaasd dat deze niet is toegevoegd. De laatste 15 minuten is verbijsterend en de rest van de film is ook zeer fijn geschoten in zwart-wit