Le Mystère de l'Oiseau Blanc (2010)

Frankrijk
Documentaire

geregisseerd door Louis-Pascal Couvelaire en Ivan Rousseau
met de stem van Charles Berling

Charles Nungesser rivaliseerde met Charles Lindbergh om de eerste man te worden die de Atlantische Oceaan kon overvliegen. Op 8 mei 1927, dertien dagen voor Lindbergh erin zou slagen en geschiedenis zou schrijven, steeg Nungesser, samen met oorlogsvriend François Coli, in Parijs op in zijn vliegtuig L'Oiseau Blanc richting New York, een eindbestemming die ze nooit zouden bereiken. Het duo werd een laatste keer gezien boven Ierland en nadien nooit meer. De verdwijning van Nungesser en Coli is een van de grootste mysteries uit de luchtvaartgeschiedenis.