Eins og Skepnan Deyr (1986)

Alternatieve titel: The Beast

1 stem

IJsland
Thriller

geregisseerd door Hilmar Oddsson
met Edda Heidrún Backman, Þröstur Leó Gunnarsson en Jóhann Sigurðarson

Helgi - een jongeman die hoopt een beroemd schrijver te worden - keert met zijn vriendin terug naar zijn geboorteplaats. Hij heeft slechte herinneringen aan deze plek, sinds zijn moeder er met een Duitser vandoor ging en hem als klein kind achterliet. Ver weg van het drukke stadsleven hoopt Helgi hier zijn eerste boek te voltooien. Helgi begeeft zich naar de bossen, omdat hij graag een rendier wil schieten.

avatar van Lui
Lui (crew)
Belachelijke film. Het is duidelijk dat de regisseur zijn best gedaan heeft om deze film 97 minuten te laten duren. Zo mogen we minutenlang kijken naar geruzie en de hoofdpersoon die aan het voorlezen is. Wat er precies met de hoofdpersoon aan de hand is (waarschijnlijk lijdt hij aan een psychose) wordt nergens duidelijk. De lelijke locatie (een leeg, groen eilandje) is slecht gekozen en de beelden van de rendieren zijn niet voor deze film opgenomen.
Wanneer er dan eindelijk iets gebeurd, komen de eindtitels in beeld...