Bienvenue parmi Nous (2012)

Alternatieve titels: Welcome Abroad | Welcome Aboard

Frankrijk

geregisseerd door Jean Becker
met Patrick Chesnais, Jeanne Lambert en Miou-Miou

Ondanks zijn roem is Taillandier, een zestigjarige man, abrupt gestopt met schilderen. Diep in de put besluit hij om te vertrekken, zonder precies doel en zonder uitleg te geven aan zijn familie. Tijdens zijn tocht ontmoet hij het verloren tienermeisje Marylou die door haar moeder is verworpen. Het verloren meisje en de uitgeputte man zullen elkaars gezelschap delen. Ze leven als een vader en een dochter in de rust van een huurhuisje, en zullen uiteindelijk elkaar helpen om een nieuwe zin aan hun leven te geven.

De nieuwe Jean Becker!
(o.a. La Tête en Friche en Effroyables Jardins)

Trailer (YouTube)

avatar van adso
Bah, wat een voorspelbare penopauze... Becker onwaardig!