Les Seigneurs (2012)

Frankrijk

geregisseerd door Olivier Dahan
met Omar Sy, Gad Elmaleh en Joey Starr

Een oud voetballer, woonachtig in Bretagne, besluit zijn teamgenoten bij elkaar te roepen voor hulp. Samen wil hij proberen de lokale visserij te helpen door wat extra wedstrijden te winnen en geld in te zamelen waardoor de vissers hun baan wellicht kunnen behouden.

avatar van SnakeDoc
Met Omar Sy, ... ken hem alleen nog maar van Intouchables, maar daar beviel hij me zeer goed.

avatar van Nick.
Dat was ook de reden dat ik deze film bekeek, maar ik denk dat deze erg zal tegenvallen...

Joey Starr is al helemaal een baas. Cast is ok dus.

avatar van Filmkriebel
Vrij flauw allemaal. José Garcia, een ex-voetballegende, moet zijn half-debiele kompanen van vroeger weer samenbrengen voor enkele wedstrijden om de lokale economie van een Bretoens vissersdorpje te redden. De humor vond ik niet erg geslaagd en de hele film maakt zich sterk afhankelijk van de geforceerde feelgood momenten. De Franse komieken zijn niet van de minsten : een Franck Dubosc en een Gad Elmaleh hebben de Franse harten al veroverd. Maar deze komieken zijn teveel bezig om hun nummertjes op te voeren dan om voor een goed samenhangende film te zorgen. Joeystarr is een karikatuur van zichzelf doch behalve zijn aangeboren agressie heeft hij verder niet veel talent. Ben wel benieuwd hoe hij het er van afbrengt in Polisse, een film die ook nog ligt te wachten deze week. Ook voor Omar Sy, die hier supporting cast is, moet je dit niet bekijken. Kleine en nipte 3*