Amsterdam. Stad aan het IJ (2012)

1 stem

Nederland
Documentaire

geregisseerd door Remy Vlek

Wie de laatste tien jaar af en toe in de buurt van het IJ was, heeft het kunnen zien: het ene na het andere spectaculaire gebouw verrees aan de Amsterdamse IJ-oevers en ook op stedenbouwkundig gebied gebeurde er veel. Met indrukwekkende gebouwen als de nieuwe Openbare Bibliotheek en EYE, het nieuwe filmmuseum aan het IJ, als blikvangers. De laatste drie jaar kregen de ontwikkelingen een onverwachtse wending doordat de economische crisis toesloeg. Regisseur Remy Vlek maakte een documentaire over het nieuwe stadscentrum. De documentaire schetst een beeld van de ontwikkelingen in de laatste tien jaar, maar laat ook zien hoe de economische crisis daaraan een onverwachtse wending heeft gegeven. Ambitieuze plannen worden gedwarsboomd en een nieuwe periode van bezinning is aangebroken.

avatar van speedy23
Uitzending gemist? Kijk hier.

Jammer genoeg niet voor personen buiten Nederland.

Dit is de officiële Uitzending Gemist site trouwens:
Close Up: di 17 apr 2012, 23:00 - Uitzending Gemist - uitzendinggemist.nl