Lebanon/War (2006)

Libanon
Documentaire

geregisseerd door Rania Stephan

Acht korte video's, gemaakt tijdens de door Israël geleide strijd tegen Libanon in juli 2006, vormen een grootboek dat laat zien hoe de gewone Libanees omging met het dagelijkse leven tijdens en kort erna. Fascinerende portretten die een stem geven aan een straatveger op het verlaten Martyrs' Square, inwoners die van het zuiden van de stad verplaatst worden naar schoolgebouwen, een vrijwillige reddingswerker in de buitenwijken en een familie tijdens een informele herdenking. Ver van de bombastische mediawaanzin wordt de tragedie van de oorlog vastgelegd met nederigheid en eenvoud.