ad

Genre: Drama

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Thomas J. Wright

Met onder meer: Ana Villafañe, Jeremy Sumpter en Tyler Blackburn

IMDb beoordeling: 4,6 (477)

Releasedatum: 26 juni 2012

Over Hiding

"The game of hide and seek is about to turn deadly."

Jo is pas in een klein dorpje in Montana komen wonen. Tegenover haar nieuwe vrienden en klasgenoten lijkt Jo een vrij normale meid. De waarheid is echter dat ze als enige getuige was van de moord op haar ouders door de maffia, en een vastberaden huurmoordenaar de FBI, die haar veiligheid moet garanderen, probeert te omzeilen.

avatar van SPT

SPT

Hoewel het acteerwerk niet van iedereen even geweldig is, en het verhaal net wat te traag is, heb ik veel slechtere low-budget films zien langskomen. Zeker qua muziek en filmwerk ziet het er allemaal prima uit.

Grootste minpunt is echter het plot. Dat is te kaal, het is heel duidelijk dat de schrijvers simpelweg een gebrek aan inspiratie hadden. Hoewel het een drama is, is hij te weinig meeslepend om in dat opzicht echt te boeien. Het verhaal wordt daarvoor onvoldoende uitgewerkt, we krijgen bijvoorbeeld vrijwel niets over de achtergrond van Jo te weten (of de moord op haar ouders), ook niets over haar rol als getuige. Een portie spanning of actie was gezien het onderwerp van de film ook een prima mogelijkheid geweest om de film wat interessanter te maken, maar ook wat dat betreft stelt het allemaal niets voor.

Wat we in plaats van drama, thriller of actie te zien krijgen, is een vrij slap verhaal over een meisje gedurende haar eerste dagen op een nieuwe school. Wat er daarnaast nog gebeurd gaat allemaal veel te gemakkelijk en te snel.

Geen hoogvlieger dus, maar tegelijkergijd wel kijkbaar.

avatar van Elineloves

Elineloves

Mijn voornaamste reden om Hiding te kijken was Tyler Blackburn, mijn 'Pretty Little Liars' crush. Ik was benieuwd hoe hij het zou doen in een film, of zijn talent verder gaat dan 'girly' tv-series. En ach, ookal zou hij tegenvallen wat acteerprestaties betreft, dan kon ik altijd nog verliefd naar hem staren.

And oh boy, ik heb gestaard.

Hiding heeft een hoog 'RTL 4 woensdagavondfilm' gehalte. Beetje actie, beetje drama, en een hoop 'Mean Girls' flashbacks. Hoofdrolspeelster 'Jo' doet het aardig, had nog nooit van haar gehoord, maar ze doet het niet onverdienstelijk. 'Jesse' blijft natuurlijk de allerleukste, wat een cutie. Ik zat gewoon te zwijmelen toen ik naar hem keek.

Naar het einde toe werd de 'spanning' opgebouwd, maar voor mij faalde dat en voelde het zeer geforceerd aan. Ik voelde de spanning en de dreigende sfeer dan ook niet. Telkens heen en weer gesmeten worden tussen highschooldrama en het hele maffia/huurmoordenaar gedoe doet daar niet veel goeds aan. Wanneer de karakters nou wat beter uitgediept zouden woorden (Met name Jo natuurlijk!) leef je ook sneller met ze mee en 'grijpt' de film je ook eerder. Nu is het afstandelijk, koel en met vlagen zelfs oninteressant geneuzel te noemen.

Gevalletje 'Net niet'.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1915 stemmen

Onoriginele, maar best aardige tv-film. Hing een rustig, kalm sfeertje waar ik wel behoefte aan had. Schommelt inderdaad van highschool-komedie/drama toon naar thriller toon, beetje unusual, maar niet iets wat ik als vervelend ervaarde. Ook vond ik de belangrijke rollen best prima vertolkt. Suspense blijft een beetje achterwege, maar heb me wel vermaakt.