• 8.523.668 stemmen

Genre: Drama

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten

Geregisseerd door: Thomas J. Wright

Met onder meer: Ana Villafañe, Jeremy Sumpter en Tyler Blackburn

IMDb beoordeling: 4,5 (503)

Plot Hiding

"The game of hide and seek is about to turn deadly."

Jo is pas in een klein dorpje in Montana komen wonen. Tegenover haar nieuwe vrienden en klasgenoten lijkt Jo een vrij normale meid. De waarheid is echter dat ze als enige getuige was van de moord op haar ouders door de maffia, en een vastberaden huurmoordenaar de FBI, die haar veiligheid moet garanderen, probeert te omzeilen.

avatar van Elineloves

Elineloves

Mijn voornaamste reden om Hiding te kijken was Tyler Blackburn, mijn 'Pretty Little Liars' crush. Ik was benieuwd hoe hij het zou doen in een film, of zijn talent verder gaat dan 'girly' tv-series. En ach, ookal zou hij tegenvallen wat acteerprestaties betreft, dan kon ik altijd nog verliefd naar hem staren.

And oh boy, ik heb gestaard.

Hiding heeft een hoog 'RTL 4 woensdagavondfilm' gehalte. Beetje actie, beetje drama, en een hoop 'Mean Girls' flashbacks. Hoofdrolspeelster 'Jo' doet het aardig, had nog nooit van haar gehoord, maar ze doet het niet onverdienstelijk. 'Jesse' blijft natuurlijk de allerleukste, wat een cutie. Ik zat gewoon te zwijmelen toen ik naar hem keek.

Naar het einde toe werd de 'spanning' opgebouwd, maar voor mij faalde dat en voelde het zeer geforceerd aan. Ik voelde de spanning en de dreigende sfeer dan ook niet. Telkens heen en weer gesmeten worden tussen highschooldrama en het hele maffia/huurmoordenaar gedoe doet daar niet veel goeds aan. Wanneer de karakters nou wat beter uitgediept zouden woorden (Met name Jo natuurlijk!) leef je ook sneller met ze mee en 'grijpt' de film je ook eerder. Nu is het afstandelijk, koel en met vlagen zelfs oninteressant geneuzel te noemen.

Gevalletje 'Net niet'.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1931 stemmen

Onoriginele, maar best aardige tv-film. Hing een rustig, kalm sfeertje waar ik wel behoefte aan had. Schommelt inderdaad van highschool-komedie/drama toon naar thriller toon, beetje unusual, maar niet iets wat ik als vervelend ervaarde. Ook vond ik de belangrijke rollen best prima vertolkt. Suspense blijft een beetje achterwege, maar heb me wel vermaakt.