Sexting in Suburbia (2012)

Alternatieve titel: Shattered Silence

Drama / Thriller

geregisseerd door John Stimpson
met Liz Vassey, Jenn Proske en Ryan Kelley

Rachel van Cleve is een gerespecteerd journaliste en de trotse moeder van Dina, een populaire meid met een talent voor hockey. Wanneer Dina een einde aan haar leven maakt, worstelt Rachel met die ene vraag: waarom? Dina's vrienden doen Rachel vermoeden dat er iets is gebeurd waarmee ze lange tijd is gepest. Wanneer Rachel Dina's telefoon terugkrijgt doet ze een schokkende ontdekking.

avatar van Noodless
Niet onaardig dit tv-filmpje waarbij het verhaal met zorg wordt opgebouwd en de verschillende personages voldoende aandacht krijgen tijdens de film. Je wordt zelf als kijker geconfronteerd met directe en open beschuldigingen die naderhand onterecht blijken. Er zit duidelijk een addertje onder het gras dat je niet meteen ziet aankomen. Toch wel een pluspunt voor zo'n filmpje. Het script spreekt me aan en het besef van machteloosheid in dergelijke situaties zowel van de gepeste als de ouder en de kracht van de media is voelbaar in deze film.
Het acteerwerk is behoorlijk, in ieder geval niet storend. 6/10

avatar van mrklm
Liz Vassey is de enige die dit oppervlakkige drama nog enigszins weet te redden. Zij is overtuigend in een inlevende rol als de moeder van tiener Dina, die zelfmoord heeft gepleegd als gevolg van een nimmer aflatende stroom van pesterijen als gevolg van een naïeve beslissing. Cyberbullying is een serieus thema en verdient absoluut aandacht, maar dit komt inhoudelijk en kwalitatief nog niet een beetje in de buurt van Disconnect. De karakteriseringen zijn vrij simplistisch en het resultaat is niet zozeer een moralistisch drama, maar een moordmysterie met een verrassende - maar niet bijzonder boeiende - ontknoping.