Nancy, Please (2011)

geregisseerd door Andrew Semans
met Novella Nelson, Rebecca Lawrence en Eleonore Hendricks

Paul is een getalenteerd student die bijna klaar is op de universiteit van Yale en zojuist ingetrokken bij zijn vriendin Jen. Een mooie toekomst lijkt in het verschiet te liggen. Hij heeft echter het boek 'Little Dorrit' van Dickens met al zijn aantekeningen daarin, vergeten, en zonder kan hij zijn proefschrift niet voltooien. Hij moet terug naar zijn oude kamer en daarbij de confrontatie aangaan met zijn voormalige kamergenoot Nancy. Deze wil echter niet meewerken, en Paul wordt boos en obsessief. Maar het moet nog veel erger worden, wil hij de situatie kunnen oplossen...

avatar van Oliveri
Waar is die ene hoge stem op gebaseerd?

avatar van Brabants
Vrij oppervlakkig verhaal met slecht acteerwerk, wat toch enigszins de moeite waard is om te zien. Je denkt op het begin toch continu wat is de reden dat het boek niet simpel te krijgen is?

Een succesvolle jongen die door een oud kamergenoot dwars wordt gelegen bij het bemachtigen van een boek met aantekeningen. Dan blijkt er niets meer aan de hand te zijn dan dat de toch al zéér saaie hoofdpersoon Paul niet meer dan een geobsedeerd sociaal incapabel persoon is.

Wanneer Paul met sleutel binnen is en klappen krijgt van Nancy heeft Paul het boek al in dezelfde ruimte voor zijn neus zien liggen. Voordat hij naar de auto rent had hij het boek makkelijk kunnen pakken en alsnog weg kunnen rennen. Alleen dit zijn al aanwijzingen dat het niet echt om het boek gaat maar meer om de obsessie, waarbij Paul niet kan begrijpen waarom Nancy het hem zo moeilijk maak?

avatar van blurp194
Een negatief verhaal over een onaangenaam persoon met een vervelende psychose. Knap ongeloofwaardig ook, eigenlijk. Lelijk gefilmd in donkere kleuren bruin, zonder interessant camerawerk of mooi acteren.

Alleen interessant voor psychologiestudenten. Laat die dan ook uitleggen waarom Paul blijkbaar wel met Jen overweg kan, maar niet met de rest van de wereld. Wil er bij mij niet echt in.

Deze levendige, subtiele, beetje droevige en duistere psychologiche thriller (met als thematiek hoe gemakkelijk je de controle over je leven kunt verliezen) vond ik heel aardig: zo nu en dan grappig en dan weer vervult ie je met afschuw. Will Rogers speelt de rol van de aan de ene kant innemende en aan de andere kant zonderlinge paronoïde hoofdpersoon met verve: stukje bij beetje leer je hem kennen.

avatar van Oliveri
Die ene hoge stem is inmiddels verwijderd zie ik. Niet zo gek ook, want deze benauwende psychologische thriller is niet of nauwelijks een voldoende waard. Beschrijving van de film belooft meer spanning dan de thriller waar kan maken en het camerawerk laat te wensen over.

avatar van Picker
De beschrijving is inderdaad beter dan de film zelf haha. Op zich is de film vanwege de korte speelduur redelijk makkelijk uit te zitten. In het begin was er bij mij af en toe wat nieuwsgierigheid van wat er nou werkelijk gebeurd was of ging gebeuren. Helaas word deze honger nergens gestild en vond ik sommige akties/keuzes niet te begrijpen.